Moji anđeli

četvrtak, 11.10.2007.

ONGKANON, Anđeo komunikacije

Nadahni me mudrošću da uvijek pronađem pravu mjeru
I da između previše i premalo riječi
Radije odaberem ovo drugo……


Slikajući često potpuno zaboravim na vrijeme, ne mogu se odvojiti od radnog stola, pretjeram, pa tek po večernjim sjenama ili bolovima u leđima osjetim da je iza mene desetak sati rada. Ali nije jednostavno ni prekinuti.
U tehnici slikanja uljanim bojama i polaganja lazura koje zahtijevaju ravnomjerno sušenje uvijek je nužno uskladiti pojedine dijelove kako bi cijela površina slike bila ujednačena.
U tim trenucima očitog umora ali i nemogućnosti da rad prekinem (sušenje!) uključujem televiziju sa željom da me zvuk iz pozadine malo zabavi dok ne dovršim dnevni posao.
Biram ponovljeni intervju (još je uvijek ljeto!) s jednim popularnim pjevačem, meni inače simpatičnim likom pa slikam i slušam što čovjek ima za reći.
Inače rado slušam ili čitam intervjue s interesantnim ljudima raznih profesija i uvijek se iznova čudim kako se život s nekim poigra a drugoga kazni, nekom pruži neviđene mogućnosti a nekog iznenadi tragedijom. Najinteresantnije u svemu je kako pojedina osoba reagira i kako ista situacija nekog može oplemeniti a od drugog stvoriti kriminalca i ogorčenog jadnika.

I tako slušam ja taj intervju dvadesetak minuta i već me lagano počinje zamarati.
Bože moj, koliko čovjek može pričati!
Prvo govori o svojim pjesmama i to je u redu. Zatim opisuje detaljno stanje na hrvatskoj estradi i tu je već blago kritičan, zatim prelazi na politiku, stanje u državi, sistem pravosuđa i sad već počinje polako kritizirati i stanje u svemiru!
O svemu taj ima svoje mišljenje i što je najgore od svega svi moramo biti upućeni u to što on o kome i čemu misli.
Lagano me već nervira i registriram ga kao zujanje dosadne muhe negdje u pozadini pa zato ustajem, isključujem televiziju i oh…..olakšanje.

Blagotvorna tišina potiče me na razmišljanje o umjetnosti komunikacije.
S drugim ljudima, s medijima, komunikacije uopće.
Sama sam na tom području tek djelomično vješta i svjesna toga, u većem društvu uglavnom sam promatrač koji tek povremeno ubaci poneku riječ.
Slušam, gledam (ipak sam slikar) i razmišljam.
Koliko riječi izgovorenih tek tako, bez veze, koliko različitih tipova koji istovremeno postavljaju pitanja i sami daju odgovore na njih a rečenica im traje petnaestak minuta. Mogli bi isto tako taj monolog izrecitirani i u vlastitoj kupaonici pred ogledalom jer ionako ne registriraju da nasuprot njima sjedi drugi čovjek.
Važno je da oni govore, važno je da imaju svoje mišljenje i da ga saopće svakom tko ga želi čuti. Ma ako i ne želi, svejedno.
Tuđe mišljenje ih naravno ne zanima. Čemu, kad imaju svoje?
I tako u nedogled. Stotinu varijacija a tema ista. I uvijek isti početak rečenice.
JA!

ONGKANON je ime Anđela kog bi trebalo pozivati često, vrlo često.
Da nam pomogne da se naučimo služiti riječima, da nam pokaže kad i kako treba govoriti i što je još važnije, kad treba zašutjeti.
Jer, gle čuda, možda i onaj drugi, sugovornik, ima nešto za reći?
ONGKANONA molimo za pomoć da budemo sposobni izraziti ono što nam je doista važno, što je potreba naše duše, da to izrazimo jasno i da to bude zaista naše mišljenje i stav iza kog stojimo.
Da nije tek tako riječ bačena u vjetar, bez uvjerenja, da nije samo poza izrečena da bi u društvu naišla na odobravanje (koliko sam samo puta u mlađim godinama upadala u tu zamku!)
Pa što su riječi? I sve i ništa!
Kroz vlastito, često puta teško iskustvo shvatila sam da je u riječima važno biti vjerodostojan (=vjeran sebi!) jer uvijek veću težinu ima ono što netko radi, od onog što govori a to dvoje često je u raskoraku.

Svoje viđenje Anđela ONGKANONA slikala sam ovog proljeća. U potpunom odsustvu svakog zvuka osluškivala sam njegovu poruku, očekivala javljanje.
Dugo je moja olovka vukla prazne linije, prolazili su sati i ništa se nije dešavalo.
Pojavio se u kasno poslijepodne, blag, kao sa stare fotografije, sav u nekim neodređenim, rastopljenim tonovima modrog i sivog, sa ljiljanom u ruci.
Kao simbolom čistoće, što je poznato.
Čistoće misli i čistoće riječi.
I mudrosti odabira kad govoriti a kad šutjeti.

Kad sam jednom naslutila Njegov lik, dalje je bilo jednostavno. Danima sam sjedila nagnuta nad platno zamišljena o tome kako olako baratamo riječima u svakodnevici.
Kako puno govorimo a malo kažemo.

Vrijeme u kom živimo ohrabruje nas u tome da sve manje međusobno komuniciramo.
Kao u nekom banalnom SF filmu, računari su zaista zamijenili ljude.
Nemam ništa protiv njih, ni protiv dopisivanja, ali često se dopisujemo s ljudima koje nikad nismo vidjeli. Koji zapravo i ne postoje. Bar ne prema onim opisima koje su nam dali o sebi. A i sami uostalom rado dotjeramo priču, tako da ostanu tek neki elementi stvarnosti s izmišljenim ostatkom. Da bi ljepše zvučalo.
I nema tu nikakve opasnosti od konfrontacije, u tom svijetu ispred ekrana napokon sam to što želim biti.
Istovremeno nemam što reći i ljudima s kojima živim, obitelji i prijateljima i izvan uobičajene razmjene informacija o dnevnim događajima, zbivanjima na poslu ili u školi, godišnjim odmorima ili novoj ljetnoj modi.
Nitko ne zna tko sam zapravo, što zaista volim, čega se bojim, o čemu sanjam.

ONGKANONA možemo zvati svaki dan, da bude s nama u svakoj situaciji kad je potrebno jasno se izraziti. Kad idemo na poslovni razgovor pa želimo umanjiti tremu i ostaviti dobar utisak. Kad polažemo ispit pa je važno odabrati prave odgovore.
Kad razgovaramo s prijateljem a zbog nečeg smo mu dužni ispriku.
Kad razgovaramo s djetetom u pubertetu a ne razumijemo ga i ne znamo koji je pravi način da mu se približimo.
Uvijek je pravi trenutak da se kaže:
ONGKANONE, Anđele
Pomozi mi da razgovaram s drugima
Jezikom koji je razumljiv tuđem srcu
Bez obzira na način kojim ću se izraziti.


Ongkanon- Slika u galeriji na editglavurtic.com

11.10.2007. u 09:49 • 3 KomentaraPrint#

<< Arhiva >>



Opis bloga

„Anđele na žalost ne vidim, niti s njima komuniciram. Barem ne na način iz kojeg bi proizašla priča s granice stvarnosti"...
Ovo će biti vrsta slikarskog dnevnika u kom ću pokušati u kratkim pričama ispričati kako su pojedini Anđeli naslikani, što je tome prethodilo i je li se priča određene tematike odvijala i dalje, nakon što je slika dovršena.
Ovo je poziv na putovanje...
Edita Glavurtić

edit (at) editglavurtic.com

Moji andjeli

VASARIAH, Anđeo pravde
PHANUEL, Anđeo nade
ARHANĐEO RAFAEL, Iscjelitelj
CHAMUEL, anđeo ljubavi i tolerancije
ASSIEL, iscjelitelj unutarnjih rana i nevidljivih ozljeda
ACHAIACH, Anđeo strpljivosti
SAGNESSAGIEL, Anđeo mudrosti
Što, kako, zašto - ja i moji anđeli
ZACHARIEL, Anđeo sjećanja
MIHR, Anđeo prijateljstva
ONGKANON, Anđeo komunikacije
OONIEMME, Anđeo zahvalnosti
STAMERA, Anđeo opraštanja
CASSIEL, Anđeo poniznosti i osamljenosti
SERAPHIEL, Anđeo unutarnjeg mira
TEZALEL, Anđeo vjernosti
Kako je sve započelo, ili TZAPHKIEL, Anđeo smrti

  listopad, 2007 >
P U S Č P S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Veljača 2013 (1)
Lipanj 2011 (1)
Siječanj 2011 (1)
Studeni 2010 (1)
Ožujak 2009 (2)
Rujan 2008 (2)
Kolovoz 2008 (2)
Ožujak 2008 (1)
Veljača 2008 (2)
Siječanj 2008 (2)
Prosinac 2007 (1)
Studeni 2007 (3)
Listopad 2007 (6)

Komentari da/ne?

Linkovi

Anđeli Edit Glavurtić www.editglavurtic.com
Web galerija,
. . . moji anđeli

Anđeoski Orakel - Pitajte anđele

Kontakt
Kontakt informacije

Anđeli Edit Glavurtić, Biografija
Životopis u galeriji,
. . . Moja potraga za anđelima

Anđeli Edit Glavurtić na Facebooku



Anđeli Shop - Minijature
Shop Minijatura

---

Hvala...
Software, Dupor Software Services
Vienna, Austria

Linkovi razni...

WurmPower (de)
Bausparen und Bauspardarlehen
www.eisprungberechnen.com
Pille vergessen
Tetris Online Spielen
Kinderwagen Test
Aszendent berechnen
www.cholesterinzuhoch.com
Chinesischer Schopfhund
Stadtplan Budapest
Legasthenie Welt
Medjugorje messages (en)
Körbchengröße, welche...